tisdag 16 mars 2010

påbörjat lite expriment iallafall!






igår så gjorde jag en rulltårts sockerkaka och delade på 3. dom hade jag som "tårtbotten".



sen gjorde jag hallon mousse och vitchoklad mousse och la i!



tyckte konsistenserna på mousserna blev lite lösa! speciellt på den vita chokladen men idag så har dom hunnit få mera stadga så antingen gör jag mousserna dagen innan eller så lägger jag ihop tårtan i en form med avtagbar kant och så får det stå över natten så ska det nog lösa sig!:)






tog med tårtan till svärmor för provsmak och det vart godkänt även av hundarna!:)



kanske tar med de som blev över idag också så kan vi se om de blivit någon skillnad när den stått över natten!:)






idag så har jag gjort en tårtbotten men eftersom ungen är knäpp i huvet så blev den bränd ovanpå. jag ville inte vänta längre när det var 10min kvar så jag tog ut den! ska låta den stå i formen en kvart sen ska jag se om jag kan ta bort det brända och hoppas på att den inte är alldeles kletig inuti!


lika delar av ägg socker och vetemjöl, och till den här storleken 1,5tsk bakpulver!



såg fin ut innan det gick åt skogen;P


sen passade jag och min nyfunne vän billy på att göra en milkshake!:) GOTT!!!

1 kommentar:

  1. Tårtan smakade bra båda dagarna.Jättegod! Den var lite mer fast efter en natt i kylskåp. Du är duktig Sandra.Kramar!!

    SvaraRadera