lördag 27 mars 2010

första tårtan!!



japp då var jag i full fart med lindas fördelsedags tårta!


insåg att en botten räckte gott och väl!


och det fick jag bekräftat då den nästan tog i taket på tårtkupan när jag lagt ihop den helt! och sen ska det på sockerpasta och garnering också! så fick bli en stooooor bunke istället! som såg ut som en tårtkupa faktiskt!:)




har lagt en rand med smörkräm längst ut på kantan på alla lager för att skydda så inte SPn kommer i kontakt med mousserna då den kan börja "svettas".




väntar just nu på besked om jag måste fodra hela tårtan med smörkräm för att den inte ska svettas! kanske är lättare och få på SPn och få det snyggt då också!




hur den kommer garneras är inte heller riktigt bestämt då jag inte vet om jag kan ha grädde utanpå eller inte, för i så fall tänkte jag att jag kunde sprittsa lite fina mönster med mina sprittsar!:D




första lagret är vitchoklad mousse och smörkräm längst ut mot kanten

andra lagret är på! skogsbärs mousse blev det här! också med smörkräm längst ut på kanten! lite dålig bild men glömde ta mer kost på innan jag la på locket! här syns det va nära den var att slå i;)

mera bilder och resultat kommer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar